среда, 10 сентября 2014 г.

Сталіна Абгалдаева. Сталін і Якуція. Койданава. "Кальвіна". 2014.





                                                                     СТАЛІН  І ЯКУЦІЯ
     Зразумела, у Менску Сталін быў /Візіт І. В. Сталіна ў Беларусь ў ліпені 1919 г. // Памяць Мінск. У 4-х кнігах. Кн. 2-я. Мінск. 2002. С. 415./ Стаяў помнік Сталіну і ў г. Дзяржынску Менскай вобласьці Беларусі, але калі яго зрынулі, то не завезьлі на пераплаўку а, па словах гісторыка дзяржыншчыны А. Валахановіча, закапалі на тым жа месцы, толькі глыбей. Нават у насельніцтва былой Койданаўшчыны існуе паданьне, што сапраўдны дабрабыт людзей адбудзецца па адкапаньні балавана і ягоным зьнішчэньні. Гэта нагадвае мне 70-я гады: неяк на Прывакзальнай плошчы Менску, у арцы каля рэстарану “Радуга” глыкалі чарніла і сядзелі пры гэтым на вялікім ляжачым статую Сталіна з плошчы. Але ў Дзяржынску каб дух Сталіна захоўваўся надалей, над закапаным балванам усталявалі помнік воінам–інтэрнацыяналіст, якія распачалі братазабойчую вайну ва Аўганістане, каб яны, палеглыя, яго ахоўвалі.
    Хаця Сталін і ня быў у Якуціі, тамтэйшая грамадзкасьць шануе яго:




    10 мая 2013 

                                                У расійскім Якуцку ўрачыста адкрылі

                                                                      помнік Сталіну

    У Якуцку (Расея) адкрылі помнік Сталіну. Гэта першы манумэнт “правадыру народаў” у сталіцы Якуціі і ўжо трэці ў рэспубліцы!

    Першы помнік Сталіну зьявіўся ў Якуціі 8 гадоў таму ў Мірным. У 2009 г. яшчэ адзін манумэнт быў усталяваны ў населеным пункце Амга.


    Камэнтары:
    Дзед Талаш напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 11:34
Лучше бы сразу Путину поставили.
    LMI напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 11:44
Гэта я так разумею дзеці тых самых сідзельцаў ГУЛАГу вітаюць свайго куміра
    NASA напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 11:46
Ганаровы якут, хуле там.
    дабразычлівец напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 11:55
Чаго не хапала Якуцку, дык толькі Сталіна!
Але ж вось ён і прыйшоў... Нарэшце! Праўда, пасьля Сталінграду, які ў адні дні завецца Валгаградам, а ў другіе - Сталінградам...
Калі краіна звар'яцела на хабары і карупцыі, лепш за ўсё адводзіць увагу месьцічаў ад гэтага такімі выбітнымі асобамі турмы і рэвальвера, як Ёська.
    голас з цемры напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 12:11
Не ўсіх дурных вайна пабіла.
Зрэшты, у нас сітуацыя з помнікамі не лепш.
    бібліёграф напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 12:11
 Немцы серыял "Дэрык" адмаўляюцца паказваць, з-за таго што Хорст Таппер служыў у Waffen SS. А мы і дагэтуль жывем па прымаўцы "Победителей не судят."
   Javar напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 12:16
RABY!!!
Sralinskaja adryzhka.....
    Юрась Беларус напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 12:40
Народ яго закрые: ад тухлых яек, памідораў, агуркоў стане Сралін чырвоным ад нянавісці, зялёным ад злосці, жоўтым ад немагчымасці адпомсціць.
    Беларус напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 13:09
Якуты, чукчы, мардва ды іншыя фіна-манголы, якія называюць сябе славянамі-расейцамі... "Нас дерут, а мы крепчаем"
    ээ напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 13:10
голас з цемры напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 12:11
Зрэшты, у нас сітуацыя з помнікамі не лепш
–у расеі – помнікаў сталіну больш канешне, у нас – лінія сталіна затое ёсць..
у расеі больш помнікаў ахвярам рэпрэсій, чым маем мы [да таго ж –што робіцца з Курапатамі..]
у расеі помнік чэкістам усталяваны ў 40-я гады (адзін быў у свеце), яшчэ адзін усталявалі ў нас гэтай зімой..
у расеі –1-шы помнік алексіюІІ усталявалі ў лютым гэтага году на тэрыторыі хірургічнага цэнтра, ў нас – 2 помніка ўжо – у лепшых месцах буйных гарадоў..
і г.д. [страшыць ‘страна’ гэтая, адкуль да нас такое паўзе..]
   Шыпр напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 13:29
Только рабы могут этому радоваться. А ведь на фото, вроде, пожилые люди, семьи которых пострадали как раз при Сталине. Воистину, история ничему не учит.
    quo vadis напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 13:50
жэсць..
    Сівы напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 13:57
Дзякуй Богу,да помнікі Сталіну не дадумаліся ў Р (С) Б .Толькі "лінію "адбудавалі PS.ЛіМ-у-дзеці вертухаеў-гэта больш реэльна......
    коля напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 13:57
так надо им лагерь построить, а там и лесоповал , баланда, нары, овчарки кусачие, роба, пинки прикладом, веселые сталинские марши из громкоговорителей и на сон пару часов. Пусть в своих лагерях-резервациях обожают своих вождей. Почувствуй Его Любовь!
    Javar напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 15:38
коля напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 13:57
так надо им лагерь построить, а там и лесоповал , баланда, нары, овчарки кусачие, роба, пинки прикладом, веселые сталинские марши из громкоговорителей и на сон пару часов. Пусть в своих лагерях-резервациях обожают своих вождей. Почувствуй Его Любовь!
------------
    U kropku!!! 100%.
    Дыягназ напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 16:07
Ахвяры стакгольмскага сындрому... Ім да псіхолага трэба...
    belariy напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 16:32
цяпер, для камплекту, засталося толькі немцам паставіць у сябе помнік Гітлеру.
    mikola ramanau напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 17:33
z galavoi u jakutau....*kepska*.....ni hapila esce u Magadane pomnik Stalinu pastavic!
    hraždan напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 17:53
наверное якутов товарищ Сталин высылал в Крым, вот они и благодарны за счастливую жизнь
    Лiцьвiн напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 17:59
Колькасць ідыётаў у Расеі з гадамі не памяншаецца, а павялічваецца.
    хто дзеду рукi адарвал? напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 18:08
Эта анi так не любяць Пуцiна што лi? дaк пусць паiшчут сiбе яшчэ какова-нiбудзь грузiна.
    Ларыса напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 21:55
Ня ведаю, мо зусім падурнелі ?!
    Сяржук напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 22:00
А што, "прадвінутая" ідэя. У нас, у цэнтры Мінска можна аднавіць. На гістарычным месцы. Трэба -- драбяза: з'несьці "саркафаг" Палаца на пл.Каліноўскага. Вось толькі, пад час зносу і пасьля,  паўстане праблема: каму помнік ставіць?
    mikola напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 22:12
usih *Jakutau*.....u Krym!
    Ales J напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 22:14
О, бачу, на ўрачыстасці адкрыцця помніка Сталіну іх рукі застылі ў вітальным воклічы
Sieg Heil! Sieg heil!
    паўліна напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 22:22
Помнік паставілі нашчадкі не тых хто сядзеў, а тых хто ГУЛАГ ахоўваў. Яны цяпер у пашане.
    мужичок напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 22:37
Правильно! Надо поднимать товарища Сталина. РОДИНА МАТЬ в опасности. Пора начинать отстрел врагов народа.
    Вячаслаў напiсаў(ла) 9 мая 2013 у 2:03
Лепш Сталiну, чым Ленiну альбо iншым камiарам.
Для нас то ён нiчога добрага не зрабiу, але для РСФСР i СССР мо i болей зрабiу чым астатнiя.
    чел напiсаў(ла) 9 мая 2013 у 8:13
Спятили.......
    нук напiсаў(ла) 9 мая 2013 у 9:11
паставiлi, яшчэ  i шабаш ля яго зладзiлi. Адным словам жосць...
    Neo напiсаў(ла) 9 мая 2013 у 9:41
Благодаря этому человеку, западнобелорусские земли были освобождены от польской оккупации, а сама страна стала единой. При Сталине на белорусском языке разговаривало больше людей на нашей земле, чем в последние века неравно союза с Порльшей в речи посполитой... Были открыты школы, музеи, больницы, театры, строились заводы, дороги, мосты. и очень обидно, что монумент ему открывают где-то в Якутии, а не у нас...
    Javar to мужичок напiсаў(ла) 9 мая 2013 у 9:59
Ja gliadzhu vy uzho "с утра по раньше")))
Shadzi jashche kautani dy na balalajcy patryn'dzi.....
    пара лель... напiсаў(ла) 9 мая 2013 у 11:46
 голас з цемры напiсаў(ла) 8 мая 2013 у 12:11
Не ўсіх дурных вайна пабіла.
Зрэшты, у нас сітуацыя з помнікамі не лепш.
- - - - -
:)    пафіласофствуем...
У кожнай з'яве ёсьць станоўчае і адмоўнае.
І са Сталіным тут...
- а можа тут падпольны розум?
Тыпу... - каб паскорыць ісьціну :
здаровае жыве - хворае здыхае...
І тут - няважна хто паставіў ідала...
- ворагі камунізму чы самі камуністы...
Тут сам сэнс... і ў тым, што...
1. ісьціны, чы законы рода жывуць самі па сабе...
            гэта як гарманічнае самаачышчэньне зямлі ад нягоднага...
2. сэнс і ў тым, што калі чалавек, паскарае наканованае сьвядома,
чы падсьведама... - то часта і атрымліваюцца такія ідыятызмы
ў выглядзе помнікаў...  якія застаюцца   
...пасля таго самаачышчэньня.
    якаўцоў напiсаў(ла) 9 мая 2013 у 15:02
Усе лагічна..нашчадкі вертухаяў ,у літаральным сэнсе гэтага слова адаюць пашану свайму правадыру
    Нас-тройка? напiсаў(ла) 9 мая 2013 у 15:05
Па фэн-шую хоць паставілі? Вусы прымаюць сігнал?
ці трэба падкруціць?
"Прафесар, канешне лапух, але апаратура пры нём, пры нём"


                                           А зьяжджайце лепш на Калыму:

                   праваслаўныя Якуцка патрабуюць дэмантаваць помнік Сталіну

    12:06, 13.05.2013
    Праваслаўныя вернікі Якуцка зьвярнуліся з адкрытым лістом да гендырэктара завода, на тэрыторыі якога на мінулым тыдні быў устаноўлены помнік Сталіну, патрабуючы неадкладна яго дэмантаваць.
    Бронзавы бюст Сталіну на пляцоўцы ААТ «Алмазы Анабара» прэзэнтавалі 8 мая — да Дня Перамогі.
    “Калі мы адмовімся ад Сталіна, то адмовімся ад прызнаньня велічы Расіі”, — сказаў, адкрываючы помнік, дырэктар завода, член партыі “Адзіная Расія”, Мацьвей Яўсееў. На яго думку, дзеяньні гістарычных асоб трэба судзіць па выніках, а не па эмоцыях.
    Аўтары адкрытага ліста, якія выступаюць супраць помніка, прыводзяць красамоўныя “вынікі” дзейнасьці Сталіна.
    Яны цытуюць дакумэнты 30-х гадоў, дзе Сталін загадвае павялічыць колькасьць расстрэлаў і судовых прысудаў на 10 гадоў лягераў.
    “Але калі Вы не верыце паперам і чарнілам, пагутарыце са сваякамі рэпрэсаваных, едзьце на Калыму.
    Вось дзе трэба было ставіць помнік Сталіну. Можа, перанясем яго туды?” — прапануюць актывісты.
    Яны патрабуюць ад Мацьвея Яўсеева публічных выбачэньняў.
    Пад дакумэнтам паставілі подпісы два сьвятары і група сьвецкіх асобаў, сярод якіх ёсьць пісьменьнікі, журналісты, юрысты, прадпрымальнікі.


    «У памятника Сталина в Якутске, который был установлен в мае этого года на территории ОАО «Алмазы Анабара» (гендиректор депутат Госсобрания (Ил Тумэн) РС(Я) Матвей Евсеев), проходит одиночный пикет. На плакате, который держит в руках молодой человек надпись: «Долой памятник тирану и упырю!».
    На днях во время встречи главных редакторов республиканских СМИ с главой Якутска Айсеном Николаевым от издателя и журналиста Леонида Левина поступило предложение – отгородить памятник высоким забором, «пусть Матвей смотрит на него хоть в подзорную трубу». От главного редактора газеты «Ваше право. РС(Я)» Игоря Саввинова поступило предложение скрыть изваяние за зелеными насаждениями.
    Айсен Николаев ответил Левину, что рассмотрит его предложение».
    14 марта 2014 в Якутске на площади Ленина состоялся митинг в поддержку жителей Крыма. В мероприятии приняли участие порядка тысячи человек, люди держали в руках плакаты "Поддержим русских на Украине", "Якутия с тобой", "Нет фашизму", Майдан - не пройдет" и т.д.
Перед митингующими выступили депутаты Ил Тумэна, руководители политических партий, ректор СВФУ и лидеры общественных организаций, в том числе руководитель украинской общины в Якутии. Людей призывали со сцены оказать гуманитарную помощь жителям Крыма и поддержать политику властей России по ситуации на Украине. Участники митинга приветственно восклицали "Ура!" после каждого выступления, демонстрируя единство и верность курсу.


    Татьяна Дяченко, председатель украинского землячества им. Тараса Шевченко "Крыныця"
- Люди вышли на митинг для того, чтобы поддержать братский народ, попавший в трудную ситуацию. Люди на Украине чувствуют, что за их спиной стоит братский народ – это самое главное. Каждый народ имеет право на волеизъявление, поэтому все изменения который происходят на Украине, надо было начинать с референдума. Присоединение Крыма к России мы поддерживаем. Это очень больно, когда семьи ссорятся между собой, мне тяжело это комментировать. Это страшно.
    Митинг продлился около получаса, после чего люди свернули транспаранты и разошлись. Предлагаем вашему вниманию репортаж с места событий:




































     Ва ўрадзе Рэспублікі Саха (Якуція) таксама вырашылі пачаць па-сталінску масавую эспрапрыяцыю банкаўскіх ўкладаў... Але не ў алігархаў, а ў пэнсіянэраў... Пэўна Ўладзімеру Пуціну на Крым патрэбны грошы



                                         4 лістапада 2014 года ў Якуцку дах пацёк...
                                                       Паўночная Карэя плача...

                              Украинские беженцы   решили покинуть Якутию
                                                            из-за сильных морозов

 


    Несколько десятков украинских беженцев попросили переселить их из Якутии в Новосибирскую и Омскую области. Среди причин такого решения — экстремальный климат Якутии, сообщает во вторник, 2 декабря, "Интерфакс" со ссылкой на сотрудника УФМС Якутии Сергея Букина.
    Заявки на переселение, по словам Букина, подали 68 граждан Украины. В пунктах временного размещения Якутска остались 92 беженца из 194 прибывших в августе, еще 35 человек находятся в городе Нерюнгри. "Основная масса граждан Украины из ПВР села Хатассы города Якутска постепенно убывают за пределы республики, в том числе возвращаются и к постоянному месту жительства, то есть на территорию Украины", — сообщил представитель ФМС.
    По данным на 28 ноября 2014 года заявление о предоставлении временного убежища в УФМС Якутии подали 1830 граждан Украины, 1789 убежище уже предоставлено.
    Ранее власти Якутии пообещали помочь гражданам Украины с переездом в Центральную Россию, однако лишь при условии предоставления беженцами гарантий наличия на новом месте пребывания жилья и работы.
Источник: Lenta.Ru
     Камэнтары:
    Варвара_краса84 02.12.2014, 14:26
    Ой ну говорили же им, что придет зима, условия жизни близки к экстремальному, но они ведь повелись на зарплату выше 40 тыс. Конечно до этого средняя зп у них составляла 3000-5000 рб. Все "тамошние" союнями обливаются думая, что мы много получаем, но упускают, то в каких условиях живем.
    Vadimina 02.12.2014, 17:30
    Они наверное думали что приедут и у них все будет чики-пики. Будут работать также руководителями, будет нормальная квартира, а не общага в Хатассах, условия другие. И под предлогом ХОЛОДА, они хотят сьехать, конечно в Хабаровском или любом другом дадут условия получше. А что вы хотели??? Это Якутск Детка!
    натмех 03.12.2014, 11:16
    @Snake_Goliaf, им вообще сказали, что зарплата здесь 120 тысяч!!! а как узнали они на месте что к чему выделываться стали! и зарплата им 25-35 мало! хотя они там у себя этого не видят! нагляцы!!! у нас люди здесь всю жизнь живут ни льгот ни надбавок! и у многих зарплата от 9 тысяч и не плачут!!! вообще охренели лентяи они!!! пьяницы да нарколыгы (большенство!)это я точно знаю из прямых источников! а сейчас свалить хотят за счёт опять нас! вот идите работайте заработайте на дорогу своими силами, потом по другому говорить будут!
    Я67 03.12.2014, 15:07
    @stredigen, видел я как они уезжали, приехали с чемоданом а уезжали как минимум с двумя 5-титонными контейнерами в основном награбленными вещами, вещами не заработанными за короткий период времени, правда не все были такими но такие в основном с украины "братской"
    stredigen 03.12.2014, 17:59
    когда в Крым поедете отдыхать, а вы поедете, тк заграница уже не по корману, ни в коем случае не говорите откуда вы.., они ведь тоже грамотные и тоже сидят в социальных сетях, коменты ваши читают. "Проболтаетесь" - сидеть вам весь отпуск в холодильнике, знаете, есть такие со стеклянными дверками на радость детишкам, которые радостно будут тыкать пальчиком в вас и кричать: -"кто не мерзнет, тот ЭСКИМОс". А? Шо, цэ таки жалко вам хохлов-то...


                       Фото дня: Якутский военкомат никого на Донбасс не отправляет


     Работникам Якутского военкомата пришлось повесить на стекле приемного окошка объявление о том, что ни контрактников, ни добровольцев, вообще никого на Донбасс из Якутии не отправляют.
    В военкомате нам ответили, что им пришлось вывесить подобное объявление из-за обилия запросов об Украине как от юных беспокоящихся призывников и просто интересующихся, так и от реально желающих воевать мужчин. 
Источник: News.Ykt.Ru

 

                      Доброволец из Якутии поднял флаг Новороссии над Дебальцево



    Кадры, на котором якутянин поднимает флаг Новороссии над Дебальцево, обошли все федеральные СМИ.
    Зрители из Якутии, особенно жители Хангаласского и Усть-Майского районов, наблюдали за кадрами из Дебальцево с особым интересом. Ведь среди ополченцев они узнали своего земляка.
    Журналистам News.Ykt.ru удалось выяснить некоторые подробности о личности якутянина, воюющего на стороне ополчения Донбасса. Житель Якутии Александр Миронов отправился на юго-восток в качестве добровольца. Уроженец Усть-Майского улуса, он служил в патрульно-постовой службе в Якутске, а затем перевелся в ОВД Хангаласского района.
    Сообщается, что в 2011-ом он уволился из правоохранительных органов.
    Источник: News.Ykt.Ru
     Сталіна Абгалдаева,
     Койданава.